Olivový olej je přírodní zdroj tuku, který se běžně využívá v naší i zahraniční kuchyni. Zejména středomořské kuchyně tento olej často využívají. Má se obecně za to, že se jedná o jeden z nejzdravějších typů oleje.

Proč je ale tak zdravý a proč bychom ho měli pravidelně zařazovat do svého jídelníčku? Na to se nyní podíváme.

Kyselina olejová

Tato kyselina je mono nenasyceným tukem a tvoří až 73 % obsahu olivového oleje. Podle různých studií tato kyselina napomáhá k snižování zánětů a určitým způsobem může působit i jako prevence proti tvorbě rakovinových buněk. Nenasycené kyseliny jsou pro naše tělo takové mnohem zdravější variantou než nasycené tuky.

olej

Antioxidanty

Olivový olej je plný antioxidantů, zejména extra panenský olivový olej. Antioxidanty nás chrání, pomáhají snižovat riziko před různými chronickými onemocněními a starají se o náš cholesterol, aby byl stále ve zdravé normě.

Prevence srdečních chorob

Srdečních chorob stále přibývá, nejen u nás, ale i po celém světě. Spousta srdečních onemocní je přitom způsobeno nezdravou stravou, která naše srdce zatěžuje. Proto výzkumy ukázaly, že středomořské země netrpí tak často na tyto choroby. Jejich stravu tvoří hlavně ryby, zelenina, a právě olivový olej. Jak už jsme zmínili, olivový olej pomáhá při vysokém cholesterolu, takže tím prospějeme našim cévám. Snižuje také krevní tlak. Pokud trpíte srdečními onemocněními, určitě zařaďte olivový olej do svého jídelníčku.

olivy

Snížení rizika cukrovky

Podle studií se ukázalo, že olivový olej nás může také chránit před diabetem mellitus 2. typu. Jeho konzumace má příznivý účinek na hladinu cukru v krvi a citlivost buněk na inzulin.

Pokud si chcete pravidelně dopřávat olivový olej, prospějete tím svému zdraví. Vybírejte si ale co nejvíce kvalitní olivový olej. Jen takový je bohatý na látky, které budou vašemu zdraví ku prospěchu. A nemusíte za něj ani zaplatit velkou částku, sledujte akce olivového oleje na internetu, a určitě narazíte na výhodnou akci.